Servisní kontroly

Dopřejte vašemu spotřebiči také pravidelnou roční prohlídku!

U nových plynových kotlů, které jsou v záruce, je jednou z podmínek pro případné uznání záruky i pravidelný roční servis – roční servisní kontrola - prováděný smluvní servisní firmou výrobce. Tato servisní prohlídka plynového kotle by měla být provedena nejdéle 12 měsíců od uvedení plynového kotle do provozu, případně od provedení předchozí servisní prohlídky mimo topnou sezonu - t. j. od dubna do srpna. To by mělo platit i u plynových kotlů, které byly do provozu uvedeny během topné sezóny. A to hlavně pro velké časové vytížení servisních techniků, zejména těsně před zahájením topné sezóny z důvodu provádění oprav a uvádění nových plynových kotlů do provozu.

Pro bezchybnou funkci je nutné plynový kotel prohlédnout každých 12 měsíců, a to bez ohledu na skutečnost, že plynový kotel nevykazuje žádnou známku poruchy. Oprava plynového kotle je otázkou několika hodin, ale dostupnost servisního technika či náhradního dílu může opravu prodloužit na několik dní, hlavně v zimních měsícich. Předejít těmto komplikacím můžete snadno. Nepodceňujte význam roční kontroly a objednejte si návštěvu servisního technika již teď přes náš internetový formulář.  

Příklady činností při pravidelném servisu:

  • kontrola úniku plynu
  • vizuální kontrola spalinového výměníku
  • vyčištění trysek hořáku
  • kontrola expanzní nádoby
  • kontrola bezpečnostních prvků
  • nastavení výkonu spotřebiče
  • kontrola umístění a připojení spotřebiče
  • kontrola odtahu spalin
  • vystavení protokolu roční servisní kontroly
  • kontrola tlaku a dopuštění topného systému
  • kontrola pojistných ventilů

 
Naše firma zajišťuje pozáruční servis plynových, elektrických kotlů a kotlů na tuhá paliva výrobců: 
Dakon - Mora - MoraTop - Gasex - Protherm - Gamat - Buderus - Junkers
 

Roční kontrola plynového kotle: 
Pro bezproblémový provoz plynových kotlů a spotřebičů je nutné, aby jeho uživatel prováděl pravidelný roční servis. Nejen, že to vyžadují platné státní normy v České republice ( u spotřebičů nad 5 kW výkonu ), ale předejdete ve většině případech poruchám spotřebiče rozsáhlejšího a nákladnějšího charakteru. Další důvod pravidelného servisu je Vaše finanční úspora – neseřízený spotřebič má daleko větší spotřebu a tím Vám zvyšuje náklady na topení či ohřev vody. Zanesený výměník nedokonalým spalovaním Vám u kotle či průtokového ohřívače také výrazně zvyšuje náklady a snižuje účinnost spotřebiče. Pro tyto a ještě i další důvody Vám doporučujeme, aby jste servisní kontroly spotřebičů nepodceňovali a nechali si je provádět. Servisní prohlídku můžete objednat přes náš internetový formulář.